Omgaan met eigen agressie

De training Omgaan met eigen agressie is bedoeld voor diegenen die zelf agressie veroorzaken. Mensen die door hun agressie vaak in de problemen komen kunnen in deze training leren op een rustige manier op hun omgeving te reageren. Als ze motivatie tonen om hun agressie beter onder controle te krijgen kunnen ze inzicht krijgen in hun emoties en die leren beheersen. Met deze agressieregulatie training wordt geleerd op een passender manier op de omgeving te reageren.

Voor wie is deze training bedoeld?

Reageer je tijdens vergaderingen onnodig fel, raak je snel boos of geïrriteerd, kom je door je agressie steeds weer in de problemen, heb je achteraf spijt van je uitspattingen of heb je zelf (ook) last van je korte lontje? Dan is deze training geschikt voor jou.

Leerdoelen Omgaan met eigen agressie

  • Inzicht krijgen in je eigen gedrag en emoties
  • Het herkennen van lichaamssignalen die een agressie aanval aankondigen
  • Weten wat jouw triggers voor agressie zijn
  • Inzicht krijgen in de redenen waarom je agressief reageert
  • Leren om assertief te reageren in plaats van agressief
  • Kennen en hanteren van methodes om je agressie effectief te beheersen
  • Opstellen en hanteren van je eigen signaleringsplan en dat delen met je omgeving

Onze werkwijze

Tijdens de training Omgaan met eigen agressie maken we gebruik van een cognitieve gedragsmatige aanpak, ondersteund met praktische oefeningen. Met dramatherapeutische technieken en aangepaste mindfulness oefeningen is continue aandacht voor jouw motivatie en het vergroten van vertrouwen in je eigen kunnen. Zo wordt je leerbaarheid vergroot. Ook het betrekken van je persoonlijke netwerk en je partner is relevant voor het waarborgen van continuïteit en veiligheid.

Duur

De duur van deze training betreft veertien bijeenkomsten. Het gaat hier om een individuele training en/of groepstraining.