Bij veel gemeentes, woningverenigingen en schuldhulp instanties zien we hetzelfde patroon terugkomen als het gaat om begeleiding. Een doelgroep cliënten, klanten of burgers die steeds complexer wordt en steeds meer vraagt van de medewerkers. Snel agressie inzetten om hun doel te bereiken, maar ook zeer goed kunnen intimideren of manipuleren. Zeker wanneer het gaat om hun uitkering of weekgeld die bijvoorbeeld nog niet gestort is of wanneer mensen horen dat ze minder uitkering krijgen, of bepaalde zorg niet is toegewezen , of boos zijn omdat de huur weer is verhoogd of boos zijn dat ze alweer zijn afgewezen voor een woning. (woningverenigingen)
Bij veel gemeentes, of woningverenigingen heeft men ook moeite met telefonische agressie, boze cliënten of burgers aan de telefoon of aan de balie.
Wintraecken Agressietrainingen & advies heeft jarenlange ervaring in deze sector met bewezen en overtuigend resultaat. Zie bijvoorbeeld onderstaande case:
Wij geven momenteel zeer interessante trainingen aan Werk voor Heerlen. Een organisatie, die namens de gemeente mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt, of mensen met een bijstandsuitkering of andere uitkeringen, begeleiden richting betaald werk.
Wij trainen de voormannen, die met hun team de groenvoorziening doen, of schoonmaakprojecten en wij trainen de ontwikkelcoaches die met medewerkers in gesprek gaan en samen op zoek gaan naar doorstroom betaald werk.
Bij Werk voor Heerlen zien ze dat de mensen die zij begeleiden, steeds complexer worden. Meer agressie of manipulatief gedrag. Vaak zijn het ook mensen die psychisch niet in orde zijn en vaak iets traumatisch hebben meegemaakt. De medewerkers krijgen vaak geen medische informatie over de de mensen die ze moeten begeleiden. Dus dat maakt hun werk nog moeilijker.
Werk voor Heerlen ziet dat hun medewerkers ( ontwikkelcoaches en voormannen) geen kennis hebben m.b.t. omgang verwarde personen. Moeite hebben met het aangeven van hun grenzen, wanneer ze uitgescholden of geïntimideerd worden. Vaak vinden ze het ook moeilijk om met degene die ze begeleiden, in een goed gesprek te gaan. Moeite met het toepassen van gesprekstechnieken.
Met de trainingen van Wintraecken Agressietrainingen & advies zorgen we voor een veilig, verantwoordt en verbaal acceptabel gedragspatroon.